W sklepach ze sprzętem sportowym i rowerowym jest sporo różnego rodzaju lampek rowerowych. Na pierwszy rzut oka wydają się one do siebie zbliżone, ale w rzeczywistości jest między nimi sporo różnic. Warto przyjrzeć się im bliżej, by wiedzieć na co powinno się zwrócić uwagę przed zakupem.
Montaż
Bardzo ważny jest sposób montażu oświetlenia. To od niego zależy to, czy w ogóle będzie możliwe założenie lampki na konkretny model ramy. Niektóre mechanizmy są dość skomplikowane, a ich użycie jest czasochłonne. W takim wypadku prawidłowe założenie oświetlenia może po prosty stać się bardzo trudnym zadaniem. Zdecydowanie bezpieczniej jest wybierać oświetlenie o jak najprostszym mechanizmie montażu, który nie wymaga zbyt wielu narzędzi.
Zasięg
Oświetlenie rowerowe musi charakteryzować się odpowiednią siłą świecenia, by mogło być uznane za skuteczne. Do jazdy po mieście wystarczy lampka o mocy 80 lumenów (czyli około 10 luksów). Jeśli jednak rowerzysta planuje jeździć polami i bezdrożami, to powinien wybrać coś zdecydowanie mocniejszego. W takim wypadku należy szukać oświetlenia o mocy nawet kilkuset lumenów. Im bardziej opuszczona i ciemna okolica, tym w mocniejsze oświetlenie należy się wyposażyć.
Różne tryby pracy
Punkt ten łączy się z poprzednim. W mieście nie ma potrzeby używania tak dużej mocy jak w lesie. Dobrej jakości lampki mają specjalne przełączniki, które umożliwiają zmianę trybu świecenia. Dzięki temu ta sama lampka może świecić z różną mocą w mieście i w lesie. To ogromne ułatwienie dla wszystkich, którzy lubią korzystać z dobrze dopasowanych rozwiązań. Niektóre lampki mają też specjalne pokrętło, które pozwala na samodzielne określenie mocy, z jaką mają świecić w danych warunkach. W takich lampach to rowerzysta decyduje o tym, z ilu procent swojej mocy będzie korzystała lampka.